Digital Citizen – How and Why
Tijekom Tjedana eTwinninga u listopadu 2016. godine učiteljica informatike Iva Naranđa s kolegicom Ceciliom Vicoveanu iz Rumunjske pokrenula je eTwinning projekt pod nazivom Digital Citizen – How and Why, a ubrzo su se javili i drugi zainteresirani partneri.
NACIONALNA OZNAKA KVALITETE: Iva Naranđa
EUROPSKA OZNAKA KVALITETE: Iva Naranđa
Projekt će trajati pet mjeseci, od prosinca 2016. do travnja 2017., radni jezik je engleski, a namijenjen je učenicima dobne skupine od 11 do 13 godina. Iz naše škole u ovom projektu sudjelovat će učenici petih i šestih razreda koji polaze izbornu nastavu informatike.
Radom na projektu učenicima ćemo približiti koncept digitalnoga građanstva. Na jednostavan način prilagođen dobi učenika, upoznavat će devet osnovnih komponenata koje nas čine digitalnim građanima: digitalni pristup, digitalna trgovina, digitalna komunikacija, digitalna pismenost, digitalni bonton, digitalni propisi, digitalna prava i odgovornosti, digitalno zdravlje i digitalna sigurnost. Surađujući s partnerima iz drugih država i kroz razne zabavne aktivnosti, učenici će razumijeti kako bi se trebao ponašati digitalni građanin.
Predstavili smo se partnerima:
Posjet Muzeju uredskih uređaja i strojeva u Ivanovcu
Nakon ovog posjeta učenici 6.a razreda napravili su postere alatom Canva:
Učenici 5.a i 5.b razreda odabrali su primjere za zajedničku PowerPoint prezentaciju Analog to Digital devices koju su partnerske škole podijelile putem Google diska i u kojoj je svaka škola uredila nekoliko slajdova.
Učenici 5.a i 5.b razreda u programu Bojanje nacrtali se čestitke za eTwinning partnere:
U siječnju 2017. godine učenici 6.a razreda napravili su poster na kojem je prikazano devet komponenti koje nas čine digitalnim građanima, s nazivima na hrvatskom i engleskom jeziku.
Aktivno smo sudjelovali u Danu sigurnijeg interneta u našoj školi i time ispunili zadatak planiran za veljaču. Naše aktivnosti podijelili smo s partnerima putem TwinSpacea projekta.
Učenici petih razreda tijekom ožujka ponovili su rad u programu Bojanje i napravili crteže s devet sastavnica digitalnoga građanina:
Učenici šestog razreda tijekom ožujka napravili su filmove u programu Windows Live Movie Maker. Slike za film pripremili su pomoću Web 2.0 alata Canva, a opisuju devet sastavnica digitalnoga građanina na hrvatskom i engleskom jeziku.
Tijekom ožujka partnerske škole surađivale su i na pripremi zajedničke prezentacije (koju smo također podijelili putem Google diska) o prednostima i nedostacima online i offline aktivnosti:
Tijekom ožujka škole su surađivale na pripremi pitanja za zajedničku online anketu o digitalnim navikama naših učenika. O realizaciji ovog zadatka dogovarali smo se na forumu TwinSpacea i koristili dijeljeni Google dokument. U pripremi pitanja sudjelovale su škole iz sve četiri države koje sudjeluju u projektu. Online anketa provedena je tijekom travnja 2017. pomoću alata SurveyMonkey. Rezultati ankete nalaze se u prezentaciji:
Pano "Kako biti dobar digitalni građanin", 5. razred, 2. svibnja 2017.:
Učenici šestog razreda napravilli su logo projekta alatom Canva:
Učiteljica Iva Naranđa napravila je tri primjera igri, a nakon toga svoje igre napravili su i učenici.
Učenici šestog razreda napravili su 24 online igre.
Videokonferencija s eTwinning partnerima iz Rumunjske, Grčke i Turske
Online glasovanje za izbor najboljeg loga projekta - Tricider
29.5.2017. do 2.6.2017.
Škole koje su napravile logoe:
1) Zahide Akyüz, Turkey, Ankara/Keçiören, Etlik Anadolu İmam Hatip Lisesi
2) Anamaria Corina Golumbeanu, Romania, Craiova, Scoala Gimnazială "Ion Ţuculescu"
3) Iva Naranđa, Croatia, Pribislavec, Osnovna škola Vladimira Nazora Pribislavec.
Škole koje su sudjelovale u Tricider glasovanju:
1) Zahide Akyüz, Turkey, Ankara/Keçiören, Etlik Anadolu İmam Hatip Lisesi
2) George Koutlis, Greece, Lesvos island, Primary School of Kapi
3) Iva Naranđa, Croatia, Pribislavec, Osnovna škola Vladimira Nazora Pribislavec.
Rezultati:
Pobjednik
logo iz Turske, rad učenice Rumeyse:
Tijekom ovog projekta koristili smo:
Članci povodom završetka projekta:
Portal za škole
portal emedjimurje
naslovnica školskog weba
Članak u Pogledu kroz prozor:
Razvoj digitalnih građana putem eTwinning projekata
Članak u Školskim novinama, broj 39, Zagreb, 12.12.2017.:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
TISAK |
• Večernji list |
• Jutarnji list |
• Međimurje |
• PCchip |
• BUG |
• časopis Enter |
ZA ŠKOLE |
OSTALO |
• net.hr |
• tportal |
• Muzej Međimurja |
• CARNet CERT |
on-line rječnici |